Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 27 juli 2010

Svenne Hedlund :)

Vilken röta att jag kollade på Allsången ikväll :)
Tänk om jag inte gjort det . . .
Då hade jag missat Idolerna, där min ungdomsidol, Svenne Hedlund är med :)

Jösses vilka minnen som poppade upp,(från Söderhamn) jag var ett äkta Hep Stars freek (med Svenne i täten förstås) :) Glömmer väl aldrig när jag och ett gäng tjejer satt på första bänken (till höger, det var den som var våran bänk) med lila och rosa sidenscavsar, 10 lager maskara o ögonskugga, rouge o knallrött läppstift, med bugg i munnen :) Vi tyckte att Svenne bara sjöng för just oss :)

Åh vad vi var tokiga och förälskade i honom :) Vi kunde ha strypt Lotta när hon hade norpat våran Svenne - kom in på scenen och sjöng: "Svenne, Svenne I love you så jag dör, så fort jag ser dig, blir hela jag som smöööör", morrrrrr Lotta, då var du inte poppis inte, men vi förlät dig se'n - så småningom :)

Annars har det varit en fin dag, verkar som om sommarvärmen är på väg tillbaka igen :)
Skönt dä, för det ska vara varmt o soligt på sommaren o nu när det är semester för så många :)

Jag funderar över om min son har fått pengarna från försäkringen, så att han kan köpa en ny bil, som han så väl behöver - nu när han har semester och så - och kanske vill åka iväg nå'nstans :)
Trist att sitta hemma under semestern, när man är ung och vill ha kul, bara för att nå'n inte kunde hålla fingrarna i styr och var tvungen att ta den fina bilen från honom . . .

Nu så ska jag dricka några glas till av det hälsobringande vattnet, innan det är dags att gå till sängs och nanna kudden (den enda som finns där . . . än så länge iaf . . . Var finns DU?

Går nog och sätter mig på balkongen ett tag - tror jag - är så skönt där . . . Ha de :D

4 kommentarer:

  1. Nostalgi är bra, för vi minns ofta det som var bra och roligt i våra liv och då mår vi ju bra! ;-) Ibland kan det vara en låt, ibland bara en doft eller annat. Men vilka minnen dom kan väcka!!! Ha en skön fortsättning på sommaren!

    SvaraRadera
  2. Mmmm, ibland så blir vi nostalgiska :)
    Tror nog att vi behöver det, eller . . .

    Tror du att Svenne såg "påskkärringarna" på första bänk, fniss :)

    Ha det bäst med en somrig kram full av kraft o ljus och läkning :D

    SvaraRadera
  3. Ja, det var med mycket flasch-back man såg och lyssnade på idolerna från den tiden då det begav sig.
    Tack för hemsidesadress, samt tips om pelargon-museum. Vi får se...mina pojkar och jag har pratat om att dra en tur mot Gävle med omnejd. Vi har många bekanta där, eftersom vi bodde där i så många år.
    Ha en bra dag.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Ha ha, jasså det var goa du, som "gömde" dig bakom "arbete" :) så trevligt :)
    och vassego - jag ville ge dig dom tipsen :)

    Visst var det minnen som kom, huga :)
    Tänk att dom fortfarande håller igång (gubbsen).

    Så trevligt, Storvik är inte långt från Viken, mot Faluhållet kan man säga :)

    Somrig kram och ha det bra ni alla mä :D

    SvaraRadera