Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 20 juli 2010

Smärtfri harmoni :)

Smärtfri o pigg idag, så skönt :) I o för sig så brukar jag bli det ganska så snabbt, eftersom jag inte förlitar mig på SJUKvårdens "hjälp", utan försöker att läka mig själv med bl a:
* Positiva tankar, trots att det ibland är mörkare
* Min härliga Shaktimatta
* Det basiska o närande Kangenvattnet
* Produkterna från Ion-Silver
* "Läkande" övningar
* Rosenrot
* Omegafettsyror, linfröolja och andra kosttillskott
* men - grunden för mig börjar med enkel o god näringstät kost - häpp :)

Igår kväll var vi iväg och hämtade Kangenvattnet igen (snart för den sista gången, för det kommer en apparat nästa vecka till salongen)

Våran väninna hade besök av en kvinna som absolut inte vågade dricka kaffe kokt på Kangenvattnet, så knäppt :) Hon ville hellre ha kaffe gjort på vattnet från kranen, som hos väninnan inte smakar gott alls :)

Jag menar inte att alla ska bli "frälsta" av Kangen, trots att det vore bra för både hälsan o miljön :) Men jag förstår inte tankegången hos dom, som istället köper flaskvatten med "bubbel" från affären (som transporterats låååångt o är rena batterisyran) - och som istället vågar proppa i sig pulvermos o annan färdigmat med "femtielva" tillsatser och kemikalier i, där är dom inte rädda alls????

Inte heller är dom rädda över att miljön o vår natur och inte att förglömma - att vi själva blir mer o mer försurade, istället för att hålla en basisk nivå????
Jag begriper nada jag . . . Vill dom vara friska, harmoniska och må bäst eller vill dom fortsätta att klaga och må pest??? . . . Jag har vänner som mår pest mest hela tiden, klagar och är ledsna över det, men dom gör ingenting själva för att må bra, trots att dom säger att dom gör allt som finns??? . . . Begriper naaada jag???? . . .

Min ängel för dagen blev Raguel, som vill hjälpa mig med att få harmoni i mina relationer :)
Tack Raguel, då kan du hjälpa mig med relationen mellan mig o mina barn och mellan mig och min mamma, så skönt om det skulle redas upp ordentligt :)

Ha en fin fortsättning på denna härliga sommardag, som nu börjar att klarna upp här i Viken iaf :) Skönt dä, för jag vill ha sommar jag, tids nog får vi bistrare klimat, så jag njuter nu jag - och blir det för hett går jag och sätter mig i skuggan eller så :)

Somrig svalkande kram med harmoni, kärlek o ljus :D

4 kommentarer:

  1. *Hehe* Man kanske inte ska tala om för gästerna i förväg vilket vatten man använder utan vänta på vad dom säger när dom har druckit kaffet ;-) Jag tar min "drink" varje dag med C-vitamin, MSM & Rosenrot och visst känner jag mig piggare än tidigare, men nog har jag smärtor fortfarande. Vattenjympan verkar också vara bra för mig! Jätteskönt att plaska där ;-) Nog äter jag "skräpmat" också men försöker förbättra matsedeln allt eftersom så gott det går! Önskar dig en riktigt skön fortsättning på sommaren!

    SvaraRadera
  2. Så bra att du sköter om dig o din hälsa, gillar jag att höra (men det visste jag ju redan, ler :) . . . Snart får du nog känna att MSM:et hjälper ska du se :)

    Ha ha, kanske det, smaka först - förklara se'n, om jag hinner, för dom brukar utbrista: "Vilket gott vatten" :)

    Jag är avundsjuk på dig, som har en bassäng, låter så skönt :)

    Och nog äter även jag "skräpmat" ibland, men det är mest som "social gärning", om nå'n vän vill ha en pizza eller så, kan ju inte isolera mig :)

    Huvudsaken är ju att du och jag och vi alla tankar oss med närande mat oftare än vi stoppar i oss "skräp", eller hur :)
    Ska försöka skicka recept på lätt, läcker o närande mat till dig, lovar :)

    Somrig kram till dig med änglars beskydd, kraft o ljus :D

    SvaraRadera
  3. Tackar min kära vän för recepten redan i förväg! Jo, bassängen påverkade absolut mitt beslut när jag skulle söka ett nytt boende - för femtielfte gången på ett par år ;/ Den är jättebra att ha när man inte kan cykla eller promenera så som jag skulle vilja! Men det blir nog bättre! Vi håller tummarna för det!

    SvaraRadera
  4. Mmm, och där stannar du kvar - och trivs :)

    SvaraRadera