Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 24 juli 2010

Bröllop, kärlek o frid

Den här lörda'n började som andra lördagar, lite lugnare takt med Shaktimattan, övningar, datorn på, brunsch, diska, mysa på balkongen . . .

Efter ett tag kom jag på att jag behövde hämta vatten på salongen, hade totalt glömt bort att min kollega klädde en brud i salongen :) En jobbarkompis till henne, som även jag träffat flera gånger, en jätterar tjej :)

När jag går ner så möter jag min kollega, på väg hem för att byta kläder, för hon ska vara med på bröllopet . . . Jag går ner i salongen och där är hon - bruden, bara sååå vacker o söt :) Svart spetsklänning och vit bolero utanpå, svarta skor - passade såååå bra på henne :)

Naturligtvis blev jag kvar för att beskåda och beundra :)
En annan väninna, ställde upp som chaufför i sin röda fräscha sprillans nya cab (märke: vet ej, typiskt mig) :)

Bruden var så fin när hon ställde sig bredvid bilen, för att bli fotograferad, snabbt som sjutton, för om ca 10 minuter skulle vigseln äga rum hemma på brudens gård, där familj, barn och alla väntade :)

Bruden där bak, caben öppen och så bar det av med chaufför och kollega där fram, för att bli en dag att minnas för denna näpna och fina brud :)

Dagens ängel blev min "privata ängel" Chamuel, som gav mig Pease (Fred) med orden: Fred kommer när vi inser att endast kärleken är verklig :)

En fridfull kraam i kärlekens och fredens tecken / från mig i Viken :D

2 kommentarer:

  1. En brud i svart har jag inte sett någonsin, men visst kan det passa lika fint på en del människor ;-) Jag har lyckats bygga upp den andra byrån inklusive lådorna så nu ska jag vila mina armar och händer resten av dagen! men jag är jättenöjd med att ha fått det gjort! Önskar dig en fridfull dag!

    SvaraRadera
  2. Jamen, nu var hon ju blond o mä extra ljusa lockar också dessutom, så det såg inte svart ut, såg bara så - perfekt ut :)
    Passade hennes stil, trots mjuk o go, men då dom varit ihop i flera år redan o har barn, så ville hon inte va' en "maräng" :)

    Flitig som vanligt har du varit - och duktig - nu tar du in frid o lugn till dig och vilar lite :)

    Kram med frid o ljus

    SvaraRadera