Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 10 juli 2010

Barndomens sommarmoln :)

Så var det helg igen då . . . det har redan hunnit bli lörda'kväll t o m :)

Jag har haft lite annat att göra, så det har inte blivit av att skriva så mycke här, tyvärr, eller kanske skönt för dom av er som kanske tycker att jag skriver för mycket :)

Men idag har jag haft en lugn dag, bara varit hemma, suttit på min härliga balkong, lyssnat på fiskmåsarna o svalorna, följt med molnen med blicken, drömt mig bort :)
Vet ni, det finns inte ett moln som är likt ett annat, upptäckte det ena magiska molnet efter det andra, dom tog aldrig slut, så söta, så'na där vita tussar med blå och härlig sommarhimmel bakom, gillar jag :)

Som liten flicka brukade jag och dom andra flickorna ligga på rygg i gräset och fantisera om vilket moln som var bara vårt eget - och där skulle vi bo, ha familj och tjänare och allt skulle vara så vackert där :) Ha ha, vilka fantasier - varför önskade vi oss tjänare . . .

Jag satt faktiskt där på balkongen o mindes mina somrar som liten flicka i Hälsingland . . .
Det var härliga somrar dä, som aldrig tog slut, med massor av äventyr o massor av sol och bad och - getingar :)

Ojsan så tankarna for iväg nu då :) Jag hoppas att mina "barn" också har fått härliga minnen från sina somrar som barn uppe i Hälsingland vid Ljusnans härliga vatten o skiftande "humör" :)
Undrar om dom sitter om ca 30 år och minns - Tja, vem vet :)

Dagens ängel, Ariel, lovar mig att om jag bara tror på och följer mina drömmar, så når jag mina mål, både materiellt som emotionellt :) Tack Ariel, känns bra, är min tid nu känns de som :)

Idag har jag dammsugit och torkat golven också, så jag har inte bara suttit och drömt mig bort till molnen på balkongen - om ni nu trodde det :)

Jag dricker drygt 3 liter kangenvatten om da'n, känns bra, vilken skillnad från vanligt kranvatten, går inte att beskriva :)

Ha det bäst, en skön kväll och en solig och härlig somrig fortsättning på helgen
önskar jag från Viken

2 kommentarer:

  1. Ibland är det skönt att bara slöa och titta på molnen eller annat i naturen ;-) Barndomens somrar var nästan alltid soliga - det minns jag *ler* Vad bra att Kangenvattnet verkar göra nytta. Synd att det inte fanns någon i min närhet, men vem vet - det kanske dyker upp någon senare! Men du, tänk inte ens tanken att någon skulle tycka att du skriver för mycket! Det KAN du inte göra!!! Så de så!!! Ha en trivsam fortsättning på helgen! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja, som jag säger till dig, så behöver vi vila också - emellan varven :)
    Jag älskar att sitta på min balkong, då njuter jag :)
    Tänk vilka små krav jag har egentligen :)

    Kangen är bra, men det förstår väl var o en att ett alldeles rent o kemikaliefritt vatten med bra ORPvärde är bättre än vårt kranvatten.
    Undrar bara just nu vilken apparat jag ska köpa, finns flera och den dyraste behöver inte alltid va' bäst :)

    Ibland kanske det blir lite mycke "skriv" - men det vet jag om, fniss :)

    Ha det bäst du mä under fortsättningen av den här somriga helgen, för det ska jag ha :)

    Somrig kraaamis :D

    SvaraRadera