Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 6 juni 2010

Nationalda'n

Gårdagens ängel hänger på, tack Zadkiel, för att du hänger mä mig :)



Hur många av er har firat Nationaldagen idag? 
Synd på vädret bara, det som började så fint med härlig sol under förmidda'n, då jag satt på balkongen och solade och bara njöt av att finnas till :) Se'n framåt 2tiden blev det alldeles mörkt här och så vräääkte regnet ner, som attan, stora pölar på en gång :/

Brunschen åt jag ute på balkongen, smakar så gott att äta där,
kan nå'n fatta att samma mat smakar så olika inne o ute :)
Om jag kunde bestämma över årstiderna, skulle jag 
tveklöst välja bort vintern och bara njuta av dom 
andra - och en längre sommar tror jag :)

Jag har även städat idag här hemma och tränat mä Putte, trots att det är Nationalda'n, bäst att passa på när jag är ledig från jobb o vovvsa, då funkar det bäst att få nå't gjort och det är ju bara så att vi måste ju röja ibland, för annars blir det inte kul. Tänk när jag var yngre och superpedant, då ni . . . 

Är jag inte nu inte, nu måste jag kommendera mig själv, precis som Pippi Långstrump gör: Nu går du och hämtar dammsugaren och moppen och snyggar till här - basta, ingen återvändo, se så, snabba på nu :)
Tänk om jag hade satt borstarna under fötterna och åkt runt på golven i valstakt, eller i en eldig tango kanske. Vilken syn för gudarna dä skulle vara då, ha ha :)

Skulle ha ätit vit sparris idag, som skulle ha fått puttra lite i grädde o buljong, men - den var - möglig, blääää, ska ringa Lidle imorgon, för inte var den billig inte, ganska så dyr faktiskt :/ Gjorde qvornsnitsel istället med majskolv o wokad paprika, tomat, lök, som jag serverade med god kryddad keso o turkisk yoghurt, mmmm.

Äter så mycke vattenmelon nu, fniss . . . är på hugget igen, som en del av er minns från tiden på E-K blogg, fniss igen . . . Minns ni när Trollfia skrev nå'nting om "Delfinolins meloner", så hon fick till dä fniss :)
Vattenmelonerna är tunga som bly att och få hem, puuhhh, men sist fick ju min kära son bära upp den tunga kassen. Jag tog dom lätta och vovvsan jag, smart va :)

Nu ska jag in i duschen och skrubba mig riktigt gosigt ren och så ska håret få sig en omgång också :)
Kanske ska tappa upp ett skönt bad?
Mmmm, kanske det :)

Ha en skön kväll och må bäst, så hörs vi igen :)
(eller har ni slutat att blogga nu under sommaren allihop, lite dåligt med kommentarer nu tycker jag, nå'n mer som tycker så?)

4 kommentarer:

  1. Haha... nu är du riktigt på hugget... ser i mina ögon dig dansandes en eldig tango med skurborstar på fötterna... melonerna ska jag kanske inte kommentera... haha... skrattar gott! Jag borde nog också valsa runt lite... börjar se lite väl bebott ut inomhus...:)Kram och ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Jajamen :) mmmm, varför måste städning va' så trist, bättre att liva upp de lite :) Melonerna, ha ha, menar naturligtvis "dom köpta" i kassen, Även Trollfia fick förtydliga sig(mina egna bär jag själv, ler stort) En eldig tango är väl adrig fel, men med rätt person (måste lära mig först, kanske, hm) :D Somrig kraam från mig o Fly (som motvilligt fick följa med husse hem till katterna)

    SvaraRadera
  3. Själv sätter jag alltid på bra musik när jag ska städa så jobbet går (nästan) som en dans ;-) Om det sen är vals, tango, foxtrot, samba eller annat ska jag inte uttala mig om *hehe* Men det känns mycket roligare att jobba med musiken! Ha en riktigt bra dag!

    SvaraRadera
  4. Ser dig framför mig när du t o m dansar samba, ha ha :) Kul att liva upp vardagen, måste man ibland :) Hoppas att du har lika härligt väder som jag har här, sol än så länge, men dom lovar ju regn :( Soliga kraamen från mig till dig med all kraft du behöver NU :D

    SvaraRadera