Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 22 juni 2010

Kannibalism, midsommar o läkarfusk :)

Passar på att skriva nu när jag lyckades med konststycket att logga in mig, inte lätt inte.
Åker ut fortare än - swisch . . . Men nu är jag inne igen :)

Återigen några soltimmar som jag utnyttjat och suttit och lapat av den härliga solen :) Men inte bara det, salongen har blivit städad, jag har tvättat dynan, och filten och allt jag använder under en behandling, känns så skönt :)

Inget nytt om stölden av min son bil har jag heller att berätta, hoppas fortfarande att den (dom) som snott den har lämnat den i gott o städat skick :) Hoppas kan vi ju alltid . . .

Gabriel är min ängel för dagen, med budskapet om födelse (känns bra tycker jag :)
Kortet berättar att jag ska likna födelsen av ett barn med födelsen av mitt inre barn :)
Tack Gabriel för att du begraver det gamla och föder det nya och finns för mig och mitt inre barn, känns tryggt :)

Det blir ingen träning på Putte heller ikväll, för jag har för ont i högra höften - trist :/

Snart midsommar med allt vad det innebär. Trevligt o mysigt helg speciellt för er som har familj / barn / vänner att umgås med, men även för mig blir en skön helg, trots att det eventuellt bara blir vovvsan hos mig, nå't annat är inte planerat - och jag vet inte ens om det blir så . . . Jag har vänner, men alla bor inte här och dom är upptagna av sina familjer o släkt osv, that's life . . . Men jag klagar inte, tar det som det kommer, Finns dom helt ensamma. Jag försöker att se det positiva i allt, är rädd om mitt liv o mina vänner - och mår faktiskt ganska så bra, känns det som (borsett från bilstöld osv då) trivs med mitt liv just nu :)

Hur som helst ska jag ha det gott under min midsommar, en god sallad på färsk vitkål som bas, sill o potatis, ugnsbakade plommontomater (ca 3 tim i ugn), pepparlax o ugnsrostade rotsaker med turkisk yoghurt, halloumiost och så tror jag att räkor skulle sitta fint och så en paj på västerbottenost o sparris :) Jordgubbar förstås, jag åt svenska igår redan, dyra - men såååå goda,smakar sommar :) Fixar nog också ihop en jansson tror jag för dagen är ju lång och det är ju flera dagar under helgen . . . :)

Uscha mej, såg på nyheterna att grisar tvingas vara kannibaler, då dom får biprodukter av andra grisar som foder, bläää!!!! Bojkotta griskött och värna om att dom får leva så värdigt dom nu kan, innan dom blir mat . . . Det verkar vara dom danska grisarna som får släkten som mat, men jag tror nog att det förekommer även här i Sverige, så se upp mina vänner, inte vill ni vara delaktiga i nå't så'nt heller . . .

Igår hade dom ett inslag på nyheterna om ett litet barn, som fått hostmedicin med morfin i, avsett för vuxna utskrivet av en läkare, med vuxendocering också. Barnet skulle ha dött om inte apotekspersonalen upptäckt att nå't inte stämde med tanke på barnets personnummer!!!
Varför reagerar vi inte mer än vad vi gör och ställer större krav på SJUKvården och läkarnas vetande o kunskap - eller icke kunskap . . .

Var rädda om er och ha de bäst - hörs :D

5 kommentarer:

  1. Får se om jag lyckas skriva här? Jo, det är mycket som är galet i världen, men så har det nog varit länge. Numera får vi bara veta det fortare! Det finns fortfarande grisuppfödare som agerar humant och grisarna får leva som dom ska tills det är dags för den sista färden och dom slipper stressande resor och avlivas på hemgården. Alla är inte som vissa - därför är jag noga med att kolla upp ursprunget i det jag köper! Men visst kan mycket göras bättre!

    SvaraRadera
  2. Jag firar också midsommar ensam, men det gör jag ju i stort sett alltid och har vant mig vid det. Det är bara att acceptera det!
    Visst är det hemsk med felskrivna recept, men inte konstigt när man får höra om alla falska läkare som finns inom sjukvården! Tur att Apotekspersonalen reagerar! Önskar dig en fin sommardag och även en lyckad midsommar!

    SvaraRadera
  3. Jaadu goa Cia :) Världen är galen o sne, tyvärr. Ja vi kan och bör pressa handlarna på uppgifter om ursprung osv, för dom är skyldiga att tala om det, alla uppgifter ska stå på också, så att vi inte behöver fråga.

    Jag känner också att midsommaren blir fin, så inte går jag heller o grämer mig :) Tycker att det är skönt också att inte behöva åka till nå't ställe jag egentligen inte vill, men måste - för släktsämja osv :) Vi får skåla och tänka på varandra, långt ifrån, synd dä . . .

    En solig sommarkraaamis till dig med allt bäst, ljus o kraft o goa energier och änglakraft, så du fixar allt som måste göras i lugn o ro :D

    SvaraRadera
  4. Vi kan fira Midsommar ihop = vid varsin dator ;-)

    SvaraRadera