Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 15 juni 2010

Härlig tisdag

Tisda'kväll har det hunnit bli nu och solen skiner ute faktiskt :)
Hoppas att vi nu får ha några sköna veckor nu, med sol o värme :) regna kan det välan göra på natten :)

Det har varit en fin dag idag, trots att det ändå har kommit några droppar idag :)
Dagens härliga ängel blev Raphael och Angel Therapy (Änglaterapi) med budskapet:
Ge dina bekymmer o oro till oss änglar - och låt oss att bära dina bördor :)
Så snällt, tack ska ni ha och tack Raphael :)
Gör så ni också mina vänner, för änglarna räcker till oss alla, varsågod :)

Idag har jag behandlat en väninnas sambo, för en förpackning Rosenrot. Han äger en Hälsokostaffär, så det passar ju bra :) Jag hade tänkt göra uppehåll nu under sommaren, men vad sjutton, jag mår ju så bra av dom, så det är bara att köra ett tag till :)

Min väninna hängde också på till salongen, när sambon fick behandling, så vi hann få oss en stund att surra litegrann också, innan dom var tvungen att åka, kul :)
Jag hade på mig min nya topp idag (och nya BH:n) och hon tyckte jag såg så sommarfräsch ut i min oranga topp :) Svårt att ta emot komplimanger - det är lättare att ge - eller hur :)

Idag har jag ätit en god sallad på färsk ekologisk vitkål, som fått dra i olivolja, linfröolja, vitvinsvinäger och go kryddblandning från igår, tonfisk, små smarriga tomater, knipplök o flageolettbönor, så gott :) och till kvällen blev det god soppa på spad från sparriskoket igår, 1 veg. buljong, 2 dl gula linser, 1 sötpotatis, 1 morot, lök o broccoli, kryddat med vegeta salt, örtkryddor o chiliflakes, också gott :)

Imorgon vet jag inte om busvovvsan kommer hit, men på torsda' så kommer yrvädret hit :) Älskar ju henne, för hon är ju bara sååå go :)

Nu får ni ha de så bäst ni kan - för de ska jag ha :)
Kraamis från soliga Viken, så hörs vi :)

4 kommentarer:

  1. Nääää, det får inte regna nånting....Innan jag oljat in min altan, sådeså!! Du verkar haft en bra dag...Kram/U

    SvaraRadera
  2. Ojsan nyoljat, när börjar dansen :) Näää, om jag får bestämma så ska det bara regna på nätterna (för grödornas skull) Mmmm, men nu är jag sååå trött, suzz bäst ni goa på öa :D

    SvaraRadera
  3. Jag köpte rosenrot i flytande form igår så får se om den funkar bra. Har inte testat den tidigare och har varit utan rosenrot nu ett tag efter att mina tabletter tog slut. Känner att jag behöver tillskottet just nu! Önskar dig en fin dag! KRAM

    SvaraRadera
  4. Flytande rosenrot, så spännande :) bra för dig, behöver du säkert :) En fin dag skickas även till dig tillsammans med en somrig kraam :D

    SvaraRadera