Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 8 juni 2010

Härlig sommardag :)

Brilliant idé
Dagens ängel som skyddar o ger mig kraft är Uriel, som säger:
Jaaa, dina ideér är gudomliga . . . Bara att sätta dina ideér 
"i rullning" och låta dom bära frukt :)

Här har det varit en härlig sommardag, suttit utanför salongen och solat så fort jag hunnit :) Solen tar väldans bra just nu, så jag tror att t o m benen börjar få färg :) Det är bara maggen som det är svårt att få färg på, när jag sitter utanför salongen, fniss :) Får kanske kleta på lite "brun utan sol" där, eller inte . . .

Jag har tagit en lång och skön promenad nu på kvällen, så mycke sommar det har blivit, så grönt och härligt allt är. Det här är definitivt min årstid - nu trivs jag :)

Nu ska jag träna på Putte, för nu är jag benhård, måste bli mer tränad och gå ner en hel del i vikt, om inte så med tanke på hälsa o orken, måste få bättre kondis . . . bara att kämpa på. Jag har ju köpt Putte för att må bättre, få bättre kondis o flås - jag vill må så bäst jag kan :)

Min kollega har skaffat sig en gammal cykel och säger åt mig att fixa iordning min, så att vi kan cykla till badet och bara sola o lata oss. Men jag vet inte, gillar inte att cykla jag, går mycke hellre, dumt jag vet, då jag tränar inomhus på Putte, ekvationen går inte ihop, men de skiiiter jag i :)

Några snorungar mixtrade med min cykel för ca 2 år se'n i cykelrummet. Dom tog bort ventilgummina, flyttade min ganska så nya cykel till ett annat utrymme där inne, det låg även en sprayflaska med svart färg bredvid en gång. Det var då jag beslutade mig att flytta cykeln.


Jag flyttade den och ställde den utanför mitt källarförråd (med grannarnas tillåtelse förstås o en lapp med förklaring). Det är därför som cykeln måste fixas till och jag har bett min käre son att hjälpa mig, undrar bara när?????  Han har ju så mycket annat för sig, som alla ungdomar har :)

Märks att skolorna slutar nu, för ungdomarna snurrar runt på cyklar, moppar, epor och det bara lyser av sommar o ledigt om dom :)

Nä, nu ska det tränas en stund och se'n ska jag duscha o diska o hälsa på Shaktis i min goa säng :)

Ha de alla goa, kraaamis på er från ett soligt Viken :D 

2 kommentarer:

  1. Snorungar o andras cyklar....passar dåligt ihop!! Meeen du...Brunutansol DET gillar jag ;) säkert hälsosamt oxå *L*

    SvaraRadera
  2. Ja, jäkla snorungar, skottpengar skulle de va!!! javisst, visst är BUS säkert hälsosamt - oxå, fniss, eller inte :/ Bus föresten, passar bra på dig dä, tror jag :) Ha de bäst o fortsätt vara du :D

    SvaraRadera