Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

tisdag 8 juni 2010

FK, vovvsan o SOL :)

En dag efter är jag fortfarande med att berätta om vilken ängel som 
är med med mig. Gårdagens kort o ängel blev Raziel, som sa så här:
Andlig förståelse
Jag ger dig esoterisk information o symboler
och hjälper dig förstå den andliga sanningen :)
Tack Raziel för att du var med mig igår :)

Jag var alltså även vovvsavakt igår igen och min son skjutsade mig
iväg med papperen om min näringsverksamhet, som behövdes
för bostadsbidraget :)

Men vilka sopprötter det finns :)
Jag hade ju "bråttom" för min pojk skulle iväg o jobba eftermidda' 
och vi skulle även hinna handla innan han skjutsade mig och 
vovvsan hem. Jag frågade lite försiktigt om jag kunde smita
före, för jag visste att mitt "ärende" inte skulle ta mer än max 2 min,
en tjej som var sist sa att det var helt okej, så jag fick gå före henne iaf. 


Men se'n så var det 2 puckade karlar där, den ena sa: "Jag har också bara en fråga", så där gick det inte sååå bra :/ och den andra bara blängde han :/


Kille nr 1 gick fram till luckan och ställde sin fråga, jag förstod att det skulle dra ut på tiden och såg min otåliga son framför mig, som kunde komma försent. 


Men då fick jag syn på en annan personal som precis blev klar med en kund vid en dator :) 
Jag gick dit och visade brevet, klart på 1 minut.

Kille nr 1 står nog fortfarande kvar o gaggar där han, för det verkade vara väldans bökigt med hans "ärende".
Karlar - hur tänker ni??? eller var det ett undantag bara?

Min vita sparris gick jättebra att få ersättning för. Det låg kvar av samma sändning, som var ganska så ofräscha om jag säger så, jättetrevlig kille i kassan, fick t o m en förpackning med 
små tomater gratis som kompensation :)

När sonen lämpade av oss vid macken nära mig, så hade visst inte vovvsan varit ute på en stund, för hon satt sig och lämnade en rejäl hög efter sig på gräset, vid kanten av macken - och inte hade jag nå'n påse med mig. 


Gick hem och återvände dit efter nå'n timme, för att plocka upp högen, men då var den borta ???? Måste ha varit nå'n från nå'n bil där, som i vredesmod över slarviga hundägare plockade upp det, :)
Men jag brukar aldrig lämna nå högar efter henne, bara om hon är långt åt sidan förstås, där ingen går :)

Nu ska jag vandra vidare i mina sysslor för att bli klar inför dagen. Jag har legat på Shaktis och nu ska jag träna på Putte, duscha, äta frukost, göra matlåda och gå till salongen för att jobba :)

Solen skiner sååå skönt - än så länge, tror att dom har lovat regn, men än så länge verkar det vara finväder, så skönt :) Så vill jag ha det ända fram till augusti ut - minst.

Ha det bäst och försök att komma ut så mycke ni kan, för nu har vi sommar, sol och snart - semester :)
Somrig kraaamis :D

2 kommentarer:

  1. Visst händer det ibland att påsarna är slut och hunden (trots det) bestämmer sig för att lämna ifrån sig en "present" på ett olämpligt ställe ;-) Det vet alla hundägare! Skönt att du fick skjuts av sonen när du skulle uträtta ärenden. Här är/har varit både hagel/ snöblandat regn/ solsken/ blåst om vartannat idag så alla (???) borde vara nöjda - eller hur? Frissan avklarat liksom vissa ärenden och nu precis gick killarna som har glasat in balkongen! Ha det bäst!

    SvaraRadera
  2. Ha ha, present o present :) Undrar som sagt vad "åskådarna" tyckte, nå'n av dom plockade ju t o m upp högen, hm. Skjuts fick jag ju för att jag skulle passa henne, annars hade det inte funkat. Uscha mej, hagel o snöblandat regn, nä inte nu, då går jag i ide :( Stackars dig, sol här :) kram på dig från mig mä kraft o ljus :D

    SvaraRadera