Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

lördag 12 juni 2010

FK o myndigheter bläääää :(

Usch vilken gårdag jag hade, inge kul alls var den - iaf inte kvällen.
Det var då jag öppnade brevet från FK och märkte att dom 
idioterna försökte ta åt sig mitt bostadsbidrag - igen!!!

Så här har det gått till:
Nå'n gång efter den 20 maj ringde jag FK, för att tala om att jag inte kunde lämna in Näringsbilagan i tid, alltså till den sista maj, så jag fick uppskov till igår - den 11 juni, eftersom mina papper var hos revisorn och hon hade på sig till den 11 juni och sa att hon skulle sköta allt, att jag inte behövde oroa mig.
Den 7 juni, nu i måndags lämnade jag in kuvertet med uppgifterna på FK här i Sandviken och frågade om det var okej, eller om jag skulle skicka det till Östersund . . . Det var helt okej sa dom och stämplade med dagens datum, alltså den 7 juni, gott om tid till den 11 juni alltså :)
Men säg den som får vara glad en längre tid, för igår - alltså den 11 damp det ner ett brev från FK, med inkomstuppgift - UTAN bostadsbidrag!!! och en inkomst som var ca en tusing mer än vad jag betalar i hyra! Hur sjutton tänker dom???? Vad tänker dom med???

Nu på måndag ska jag ringa och läsa lusen av dom, är riktigt otålig faktisk, men den som väntar på nå't gott, väntar ju inte för länge, sägs det :)


Nå't positiv har jag att dela med mig idag iaf - jag har fått en så'n fantastisk behandling av min goa väninna, som är på gång att flytta iväg ända till Göteborg. Behandlingen gav mig en så'n enorm kraft. Tack min goa vän, du är fantastisk :)
Jag fick även min provkarta på mina färger från den duktiga tjejen i Stockholm :) Den ska jag använda när jag shoppar loss, säger hon :)
men med vilka pengar då, undrar jag lite stilla . . .


Väntar på vovvsan, som skulle komma innan klockan 5, men ännu inget ljud därifrån???? inte ens ett voff :)
Vovvsan kom nyss, vid 8 ungefär och blåste runt här med boll o ben :) 
Nu blev det helt plötsligt liv i luckan här :)

Igår o idag så har det ösregnat  här i Viken och inte hjälper ju det till att höja humöret precis. Men efter sol kommer ju regn - säger dom - och jag vet att det är så - hoppas att det blir så både vädermässigt och med klanteriet från FK . . .

Gårdagens änglakort blev Raguel med 
Clair Sentience 
 (andlig ledning)
Jag ska lägga märke till mina återkommande psykiska o emotionella känslor och se dom som gudomlig guidning :)

Dagens ängel och kort blev Michael med 
Crystal Clear Intentions 
(kristallklar intuition) 
Jag är klar över mina beslut och ska bara fokusera på dom med orubbad tro :)

En regnig o plaskig hälsning från mig i Viken, med allt bäst till er alla :D 

4 kommentarer:

  1. Usch och Fy för F-kassans idiotiska behandling av folket!!! Fast det är ju Regeringen som bestämmer reglerna. Fram för regeringsbyte till hösten, även om det inte blir "guld och gröna skogar" av en annan regering heller, men vi kan hoppas på lite mänsklighet!
    En god väninnas man dog i veckan. Han hann inte få sjukpension! Han var inte nog sjuk??? Hur sjuk ska man vara för det??? Han klarade ingenting på egen hand under sina sista månader i livet! Hoppas dom ändrar sig angående ditt bostadsbidrag! KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja vi byter ut hela skiiiten :/ Ha det bäst o var rädd om dig min vän, kraamis mä kraft o ljus o allt bäst :D

    SvaraRadera
  3. Ååååhh denna förb... försäkringskassa!! Är väl bekant med den nu, eftersom jag just nu lever livet som sjukskriven... Jag ser rött! Hoppas vi slipper en blå regering efter höstvalet.

    SvaraRadera
  4. Japp min vän och idag ska jag läsa lusen av dom och höra vilken ursäkt dom har, för att rentvå sig själva, ha ha. Dom klarar sig ju alltid, har aldrig gjort fel osv, men men. Håll tummarna min vän, känner mig stark och ska inte låta mig hunsas :) Kramis :D

    SvaraRadera