Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

onsdag 23 juni 2010

Ny hälsoidé :)

Onsda'kväll har det hunnit bli nu och en jättefin dag har det varit här i Viken, så skönt, det behöver vi . . . men det verkar bli regn på midsommar istället . . . synd dä, aldrig är vi nöjda med vädret, konstigt men sant :)

Så fort jag kunde har jag suttit utanför salongen och solat idag, bäst att passa på :)
Nu är det väl sommar iaf, men det tog lång tid . . . det var tvungen att bli midsommar först :)
Älskar sommaren, men även våren och den första fina delen av hösten - men den gråa hösten och vintern vet ni ju att jag gärna hoppar över :)

Idag är ängeln Uriel med mig och vill förstå att mina ideér är brillianta o smarta och att jag ska tro på dom - se dom som gudomlig guidning och sätta dom i verket :)
Tack Uriel, ska ske och ni vet ju att änglarna finns för oss alla, bara att ta för er :)

Jag har faktiskt en ny hälsoidé, som jag kommer att skriva mer om senare, inte nu, för jag måste ta reda på mera fakta innan jag berättar. Men det är ett virvlat vatten, som höjer näringsupptag, ökar utrensningen och som är helt fritt från skräp och kemikalier osv :) Vattnet ställer vi in på olika PHvärden, dricker och får en ny härlig kraft, håller oss friskare o starkare, rena hallelujagrejen (får vi inte säga ju, hm) Om nå'n är intresserad eller nyfiken kan ni höra av er på min mailadress ovan :)

Jag hamnade på affären idag också, träffade på en gammal granne, som flyttade härifrån gården för 5 år se'n, jättekul att träffas igen efter så många år :)
Idag blev det ingen vatten(bly)melon, utan lite lättare varor, som jag tänkte skulle sätta piff på helgmaten: färsk grön sparris, halloumiost, kronärtskocka, beasås på burk, kikärter, babyspenat, tomater förstås :) ägg rika på omega 3 från glada sprättande hönor, keso, riven gratängost osv. Blir nog gott dä :)

Idag har jag ätit en så god sallad på färsk vitkål, ägg, groddar på mungbönor o gröna linser, salladslök, paprika, som jag vände ner i en lag av linfröolja, rapsolja o olivolja + goda kryddor o vitvinsvinäger :) Till kvällsmat blev det wokad grön sparris, broccoli, lök, vitlök o morot i bitar, som fick puttra i ostgrädde (4 sorters ost i, så god)

Men ha det bäst och Go Kväll på er mina vänner
Hörs kanske imorgon igen - eller . . .

4 kommentarer:

  1. Virvelvattnet låter lite FÖR bra för att vara sant! :@ Men jag vet ju inte om det funkar eftersom jag inte har testat!
    Intressant låter det - helt klart!
    Dom har LOVAT regn hit också, men inte en droppe i sikte! Det är jättevarmt ute! :@ Har fortfarande inte hittat termometern men den dyker väl upp så småningom ;-) ha en skön väntan på helgen! KRAM

    SvaraRadera
  2. En apparat anslutes till vanliga vattenledningarna. Se'n omvandlas vattnet genom apparaten till ett "hälsomedel" :)
    Apparaten kostar en hel del, men det är enda "nackdelen", vad jag kan förstå iaf :)

    Varmt här mä, så in i norden :)
    Jag sitter ute när jag kan, men måste in o svalka mig, dricker massor av vatten :)
    (kokt o avsvalnat vatten)

    Kraaamis o ha det bäst själv också nu när det snart är helg :)

    SvaraRadera
  3. Hmmmm... Mistänksamma jag anar bara humbug för att lura till sig folks pengar när det gäller manicken för vatten :@ men det är ju upp till var och en att tro och testa vad man vill! ;-) Jag dricker också massor av vatten men helt vanligt kranvatten. Jag brukar ha en kanna i kylen så här under sommaren. Ha det bäst i värmen - du som gillar den! KRAM

    SvaraRadera
  4. Hm, ska förklara för dig på mailen se'n, för hur flummigt det än låter, så vet jag faktiskt att det funkar. När jag var i Stockholmia så testade jag faktiskt produkten (vill inte skriva namnet - än, inte här iaf) Skriver jag privat se'n till var o en på mailen :) Funkade faktiskt fantastiskt bra :) Dessutom finns det möjlighet att tjäna pengar här, för var o en oxå :) Ha det bara bäst och ta det lilla lugna min vän :)

    SvaraRadera