Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 28 maj 2010

Väninnebesök o mat :)

Idag hjälper Metatron mig :)
Han vill hjälpa mig att hjälpa våra sensitiva 
Indigobarn o Kristallbarn, som är känsliga, upplysta
och far illa i den här hårda världen :/
Metatron ger mig alla resurser 
jag behöver, för att kunna 
hjälpa dom barnen :)
Tack Metatron :)

Puhh, det blev sent igår o ännu senare blir det väl idag, då vi 
ska träffas flera stycken. Igår var det bara jag o min
väninna från Stockholm, som var hemma hos mig.
Min son kom också hit, trevligt, hade jag inte
förväntat mig :) Men vovvsarna kom inte så
där jättebra överens, då inte busvovvsan
respekterade åldern på den lilla 
pudeldamen (12 år) utan 
gastade på tillbaka :)

Jag bjöd på god soppa på dagen på: potatis, morötter, flageolett-
bönor, sojabönor, lök, broccoli, min goda bönbuljong + en extra
hönsbuljongtärning och så mustiga kryddor också förstås :)
Det blev en så pass stor sats, så vi har soppa idag också,
till väninnans stora förtjusning :) 
Min kollega mumsade också 
på den, men ändå blev det 
så mycke kvar :)

Igår kväll bjöd jag på qvornbiffar med kantarellsås och halloumiost
som fick smälta över "biffarna", så gott. Till det serverade jag 
en råkostsallad på rivna morötter, rivna rödbetor, mungböns- o gröna
linsgroddar, hade över örtsalt o linfröolja,  och kornris till, som sagt, såååå gott. Väninnan åt med glupande aptit och tyckte det smakade mums :)

Idag ska hon få en skön behandling av mig, för hon behandlade
min son igår, jättesnällt av henne :)
T o m sonen verkade gilla det och 
han som är lite skeptisk till allt som
är alternativ behandling :)

Ikväll går vi nog ut o äter med flera av våra vänner, ska bli mysigt :)
Undrar om dom bjuder på lika näringstät mat, som jag 
fixade iordning igår??? Nä, antagligen inte, men 
gott blir det nog iaf :)

Fredagskraamis på er o ha det bara bäst, önskar jag från
halvsoliga Viken :)

4 kommentarer:

  1. Det är nog sällan man bjuds på lika hälsosam = näringstät mat "där ute" än vad du fixar hemma hos dig! Hoppas att ni fick det trevligt i alla fall! Ta och vila dig nu idag ordentligt efter allt "festande" ;-)

    SvaraRadera
  2. Nä, svårt att få så'n mat på restaurang, får bli Hermans Gröna i Stockholm då :) Jag o en till beställde god barnpizza faktiskt, så gott o så länge se'n :) en Thaimat, som var alldeles för stark o oätbar o en gratäng. Men det spårade ur, så det var både trevligt och - inte lika trevligt :( Ha det bäst o ta de lugnt du mä min goa vän med massor att göra :D

    SvaraRadera
  3. Halloumiost åt jag också igår kväll...grillad. Mums. Ja, du är så hälsosam i din mat och liv...önskar att jag hade hälften av din disciplin vad det gäller hur man ska leva. Ha nu en härlig och hälsosam lördag. Kram

    SvaraRadera
  4. Disciplin vet jag inte, förr hade jag "disciplin", att vräka i mig choklad varje dag nästan :) Är mitt intresse och det jag brinner för, vill berätta, så att alla får må bäst :)Halloumi är såååå gott :)Hoppas att ryggen värker mindre nu min vän :) Läkande kraamen så du får må bäst o pussen Sigge :D

    SvaraRadera