Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 9 maj 2010

Vägskäl i livet

Dagens kraftfulla änglakort blev:
Counselor
Du är en naturlig rådgivare 
och det är många som har
nytta av min guidning o 
"lugnande sätt".
Ärkeängeln Azrael

Jag har fått Courage - Mod - några gånger nu på 
raken (även igår) och det kan vara nå't som jag behöver 
just nu. Känner att jag står vid ett "vägskäl" i
mitt liv, att nå't nytt är på väg - 
och då måste jag vara modig nog
att hoppa på det tåget :)

Nu måste jag skynda mig att skriva ett inlägg för idag, 
för internetuppkopplingen krånglar igen, 
men nu har jag sagt åt den att 
sköta sig, fniss . ..

Igår åt jag den goda halloumiosten i en tomat o paprikasås 
till god dinkelpasta, sååå god var den,
 och det blev över till idag också,
så jag ska njuta av den idag mä :)

Gjorde också en plåt med ugnsrostad: zuccini, aubergine,
paprika, morötter, lök o potatis - med god paprikasås på burk över, blev sååå gott :) 

Putsade även vardagsrumsfönstret igår,
bökigt värre är det, för soffan o tunga
bordet måste ju flyttas på, 
men jag drar i mattan under
så följer bordet med. 
Värre att få tillbaka
allt, men kanske min pojk kommer
idag och fixar det :)

Fick även kraften att börja skriva ner recept på datorn, 
som jag länge tänkt göra. Har delat upp det i olika kategorier, som: fiskrecept, pastarecept, potatisrecept osv, blir nog bra det, när det blir färdigt :)
Men ska det bli färdigt? 
Är väl bara att fylla på
hela tiden, eller? 

Idag ska jag fortsätta att få klart fönstret i vardagsrummet och sätta upp gardinerna, damma lite och dammsuga,så får vi se om jag tar tag i nå't mer "vettigt", eller
om jag blir sittande vid datorn, eller går ut och 
går ner mot sjön eller nå't :)

Skönt att inte planera allt, gillar jag inte. 
Mera spännande att vara lite 
spontan istället :)

Kram på er alla och håll tummarna att jag kommer in och skriva idag, 
trots att jag varit klumpig att klicka bort Wordiconen, så några
recept blir det inte skrivna just nu iaf

2 kommentarer:

  1. Får väl hoppas att din "pojkspoling" dyker upp och hjälper dig med möblerna ;-) Du hittar programmet Word igen om du går på Start knappen, alla program, letar fram Word och högerklickar på Wordikonen för att skicka till Skrivbordet - har jag för mig ;-) Testa så får du den tillbaka! Lycka till! KRAM

    SvaraRadera
  2. Näpp, tror inte han kommer idag iaf, så jag får nog dra det tillbaka själv, men det har jag ju gjort många gånger - av ren envishet :) Har faktiskt redan hittat den där på startknappen, men har inte lyckats få den till skrivbordet, funkar ju ändå, kommer in där och kan skriva iaf :) Tack för hjälp o råd, behövs här i livet :) Puss o kraam o tack till er alla goa för att ni finns o är :D och lycka till själv med allt ska jag väl säga :)

    SvaraRadera