Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

söndag 16 maj 2010

Sol igår, idag regn o rusk :/

Regn o grått så långt ögat når,
bra kanske för det som växer
och ska bli grönt, men jag vill hellre 
ha sol o varmt, som vi hade igår jag :)
Fly orkade inte med värmen så bra, vill nog hellre
ha regn o svalare, verkar de som, för hon
flämtade bra igår när vi var ute 
och blev glad åt dom få vatten-
pussar hon dricka ur :)

Min pojk dök upp igåreftermidda' och frågade om jag
ville ha en hund till "imorgon" är lika med "idag" :)
och då hade hon ju redan pussat på mig, hittat 
sina bollar och var så där jättesöt, som bara
hon kan, så inte kan man säga nej då heller :)

Men innan hon dök upp igår, gick jag till ett biståndsCenter här 
Viken och hittade en vit jättefin byrå med hyllor ovanför,
gammal o stadig, helt i trä, inga plastskenor, som bara 
går sönder hela tiden, skönt dä' . . .
Imorgon eller så fort det går, ska min pojk hjälpa
mig att hämta den :)
Jag har tömt den gamla byrån, som nu är totalt trasig, 
ingen skena är hel längre :/ 
Kändes i ryggen dä att 
sortera allt igen o stoppa 
undan tillfälligt i 
annat skåp.

Nu längtar jag bara efter den nya byrån, blir nog så bra så dä :D 

Nu ska jag äta lite försenad frukost, Fly har fått sitt, men husse 
har köpt så'n "äcklig" hundmat den här gången, så hon
äter inte upp allt, trots att jag har blandat i
Frolic :/

Ha de bäst så länge o tänk över Mia Törnbloms ord:
Ju mer tacksamma vi är, desto mer får vi
att vara tacksamma över :) 

4 kommentarer:

  1. Här är det också mulet blev faktiskt lite snopen i morse när jag drog upp rullgardinen.

    SvaraRadera
  2. Samma väder här....Men nu tror jag solen håller på att vinna :-) Kul med loppisfynd, roligare än nytt tycker jag. Ha en skön söndag o kram/U

    SvaraRadera
  3. Snopet ja, och jag som har varit vovvsavakt oxå till på köpet :/ men det har gått bra, ut mellan regnskurarna och nu är det varmt o lite sol, men molnen tätnar . . . Kramis :D

    SvaraRadera
  4. Heja solen friskt humör du är den som susen gör, heja heja heja :) Just nu är det sol här men molnen tätnar o mörknar . . . Loppisfynd har mer "liv" i sig än IKEA har :) Tror jag blir nöjg :) Kramis på dig mä på öa, bland dina vackra blomster o odlingar :D

    SvaraRadera