Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

måndag 3 maj 2010

Grubbel och oro

Dagens änglakort:
Courage
Var modig och stå upp
för det du tror på
Arkeängeln Ariel

Jag har träffat min goa väninna idag, 
gav henne en skön behandling,
som hon verkligen behövde,
då hon just nu lever 
i en stor 
förändring.

Vi pratade en del idag, om livet
och allt - och inget,
men än så bor hon
ju kvar :)

Imorgon kommer hennes dotter för 
att få en behandling av mig.
Hon fick ett presentkort
av mig då hon flyttade
från gården här och 
till eget hus. 

I övermorgon ska jag in på en jobbig röntgen,
en magnetröntgenkamera, in i ett trångt
rör, där jag ska ligga blixt stilla i
ca en kvart, bläääää :(

Nu fanns det visst en något bredare mojäng, 
så det kanske funkar bättre denna gången.
Eftersom det gick åt pipsvängen
när jag testade förra gången, så
ska jag få nå'n lugnande spruta 
innan och det är jag inte heller
så glad över, går ju emot
mina principer och 
livsstil :(

Jag har även skrivit att jag har cellskräck, vilket
jag inte har, bara för att visa att det är 
jobbigt för mig att fixa den där 
jäkla röntgen.

En väninna till mig i Stockholm ska behandla mig på distans
imorgon kväll, så at jag får sova lugnt o gott till onsda'n. 
Jag brukar sova gott, men natten till onsda' tvivlar jag :/
Min pojk (och vovvsan) ska köra in mig dit, så 
jag slipper åka massa bussar, skönt dä :)

Håll alla tummar ni har och tänk på mig ni som vill

Varm kraam

3 kommentarer:

  1. Usch och tvi... låter tufft med det där röret. Det ser ju lite läskigt ut på TV också. Men om du blundar hela tiden, går det inte bättre då? Då ser du ju inte att du ligger i ett trångt rör. Kan bara blunda och tänka på en härlig, vit sandstrand på någon söderhavsö, med svajande palmer och kristallklart vatten i havet. Prova, dröm dig bort. :)Jag ska tänka på dig och hålla alla tummar jag har. Sambos också så blir det fler... Lycka till! Hoppas det går bra! En modgivande kram får du med dig till röret!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker också att du ska försöka inbilla dig att du ligger på stranden och lyssnar på vågorna och måsarna eller försökrer drömma om att du är någon annanstans och har det skönt. Fast det kan vara svårt, det förstår jag! Jag ska också till sjukhuset idag, men något rör blir det nog inte - inte idag i alla fall!Jag ska tänka på dig! En varm KRAM från mig!

    SvaraRadera
  3. Tack goaste ni båda :) Jo, jag har tänkt försöka meditera mig bort, inga hörlurar med musik, ingen får fråga hur det går, jag talar om utifall jag måste åka ut, bara en linneklänning på, så att armar o ben är fria, (om jag får värmespatt) håret uppsatt med en snodd utan metall (får inte ha på mig metall osv) och eventuellt ska min spikmatta med :) Jösses vilket ståhej det här blev då :) Varm kraam o tack för att ni finns med mig :D

    SvaraRadera