Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

torsdag 22 april 2010

Kall början men bra dag ändå :D

Inte var det mysigt att vakna och möta den här da'n inte
snö och kallt och usccchhhhhhha 
Jag ville bara ligga kvar 
i goa sängvärmen
på min 
Shakti

Men det gick ju inte för sig dä inte
Salongen väntade 
så jag gjorde god frukost
på god äggomelett 
med riven ost, tomat 
och goda
kryddor
i

Till det ett gott o värmande 
Camomillte
mmm

Nu började livsandarna
att vakna

Iväg till salongen där jag tände ljus och ordnade så
mysigt jag kunde för min kund
En kvinna, som har så'n värk i överarmarna
och som lätt blir stel o får värk
Hon har gått hos mig ett tag nu
behöver det för att hon ska må bra 
säger hon.

Se'n bestämde jag och min väninna ett par tider
att byta våra behandlingar på
I morgon ska jag ge henne
och på torsdag nästa vecka 
får jag njuta av hennes 
jättesköna 
behandling.

Min son kom och hämtade mig efter han slutat jobbet för idag
och vovvsan blev så glad att träffa mig så :D 
Han skjutsade mig till affärer som ligger i utkanten, 
som DollarStore o Willys
för det är ju billigare där.

Men vaddå billigt? hm
Handlade en stor påse Frolic på Dollar Store
och ett stort gnagben 
till gogumman
så visst blev det 
en summa 
ändå

Men det är klart - billigare där iaf 

På Willys blev det ju mycke frukt o grönt förstås
och deras större förpackning av 
Philadelphiaost
och så 
lån av 
toan

Nu har jag ätit kvällsmat, goda rester av en wok 
och även förberett matlådan till i morgon 
(och en låda till) som blev en wok
på broccoli, sojabönor o 
stora vita bönor, grön o 
orange paprika, 
squasch, tomat o lök
o goda kryddor förstås, för min mat är alltid mustig o god :D 
Till det blir det couscous och små
cocktailtomater

Nu ska jag bara läsa bloggar och slappa 

Puss o kraaam o ha de bäst alla ni goa
från mig som nu äntligen 
HAR FRYST MIN PROFIL
PÅ E . . .

:)





2 kommentarer:

  1. Ja inget vidare trevligt väder här heller har vart på 2 st möten idag så nu är man lite snurrig i huvet eller det är jag väl jämt*L*nu blev man hungrig när man läser hos dig,Nej inte kan man säga att det är billigt att handla idag inte...önskar dig en trevlig kväll...kram nilla

    SvaraRadera
  2. Inte är du snurrig inte min vän :) Mat måste man ju äta, så då kan det ju lika väl va' gott o smaskigt, eller hur :) Gott kan de va' även utan kött osv, tycker då jag iaf :) Är ju tillagning o kryddning som gör susen, inte spara på kryddorna o kärleken när man lagar mat, glöm aldrig det :) Nattis o kraam :D

    SvaraRadera