Om mig

Sandviken, Gästrikland, Sweden
Välkommen till mig och min hälsoinspirerade blogg, där du kan läsa om hälsotips, mina tankar om en bättre värld :) Tips hur även du kan må bättre, bli friskare till både kropp och själ :) Varför naturligt läkande är bättre och effektivare än kemikaliska medel :) För frågor når ni mig även på: delfinolin@hotmail.com

fredag 30 april 2010

Valborg, Jante och Tränis

Hej och god Sista April på er alla :)
Jag hoppas att ni får en jättebra dag och kväll 
och att vädret håller sig i schack.
Det brukar ju va' lite lurigt dä, 
just den här da'n :/

Själv blir jag nog bara hemma med värmeljus o lite mys.
Blir ju så när det bara är jag här och alla andra 
har ju sitt, som det heter :/

Men jag måste allt ha fantastiska vänner, har jag förstått :)
Igår kväll smsade min väninna från Stockholm så här:
Jag tar med mig "träningsmojängen " till dig när jag kommer till Viken.
Vaddå, tänkte jag - ska jag bara "få den"???
Jag smsade tillbaka och hörde mig för,
"Tack, men vad ska du ha för den då?"
Svar: " ingenting :)
"Du är galen" skrev jag tillbaka
"Jag vet" skrev hon :) 

Så nu verkar jag få nå'n form av "tränings-sambo" här iaf igen, efter alla turer  med Ellos, där två stycken brakade ihop efter kort stund bara????!!!! 

Kortet för idag blev:
Courage
Var modig och stå upp för det du tror på!
Arkeängel Ariel

Nå't att tänka på kanske, när vi bor i djupaste "Jantelandet" 
där vi helst inte ska tänka själv
utan göra som alla andra?!
men inte jag inte, fniss :)

Varma kraamen på er alla :D

12 kommentarer:

  1. Ja det var en snäll vän du har.Önskar dig en trevlig Valborg å helg..kram nilla

    SvaraRadera
  2. Haha....kul med galenskap hos vänner...Misstänker att du besitter samma typ av "galenskap" ibland ;-) Ha en skön kväll/U

    SvaraRadera
  3. Det låter finfint med värmeljus o mys. Ibland är det skönt att låta andra ha sitt :)

    SvaraRadera
  4. Ha ha galenskap, vänner o värme, är välan det bästa som finns dä :) Tack alla ni för att ni finns är ni :) Varm Valborgskraam på er alla :D

    SvaraRadera
  5. Ja tänk om fler vågade ha lite mera courage och stå för det de tror på! För det krävs det mod som få har! Ha en skön Valborg med dina värmeljus min goa vän.:)

    SvaraRadera
  6. Mmmm, vore inte det underbart min vän :) tyckte jag fick ett bra kort för idag, kändes bra att ta med mig under da'n :) Hoppas din Valborg varit bäst, för det är du värd :) Varma kraamen till Valborg bara för dig NU :D

    SvaraRadera
  7. Hej!! Kul att du äntligen hittade till mig. Nu tror jag snart vi är förenade igen, vi alla fd E-K:are :-). Det har hunnit bli 1:a maj, en blåsig så´n...ha de´gott min vän så hörs vi. Kram

    SvaraRadera
  8. Ja, fniss, men lätt var det inte. Jag har även försökt att få din adress genom andra, men jag har inte fått den. Ha en fin 1:a Maj och var rädd om dig o Sigge :) Varm 1:a Majkraaamis :D

    SvaraRadera
  9. Önskar dig en riktigt trivsam 1:a Maj och hoppas att du kommer att trivas med din nya träningskompis!

    SvaraRadera
  10. Hej vännen nu har jag hittat dig..hade ett stav fel i adressen....jag finns på Http://ulla-frvntan.blogspot.com/ kram

    SvaraRadera
  11. Tack min vän från Finska Gränsen :) Önskar dig detsamma :) Vi får hålla tummarna att tränisen o jag kommer att trivas tillsammans :) Varm kraam i Valborg till er alla från min :D

    SvaraRadera
  12. . . . och tack till dig min vän i skogen :) Så det kan bli :) Men då ska jag försöka att kila in hos dig :) Ha det bäst ni båda goa med en varm kraamis i Valborg :D

    SvaraRadera